nedeľa 9. októbra 2011

Čokoládovo-orieškové muffiny - najlepšie na svete!

Dnes sa mi podarili najlepšie muffiny vo svojom živote. Inak som skromný človek, ale toto si nemôžem nechať pre seba :) Nepoznám asi nikoho, kto by nemal rád čokoládu. Preto ak chcete ochutnať niečo úžasné - čokoládové - jemné - vláčne - nadýchané - ach... skúste tieto muffiny :)
* všetko vždy pečiem a varím od oka, a zatiaľ to celkom ide, takže udávam len približné miery (v tomto prípade som použila šálku 3dcl a veľké vajíčka) - z uvedeného množstva vyšlo 24 kúskov
potrebujeme:
- 2 šálky hladkej múky
- 3 PL lyžice kakaa
- 1/2 prášku do pečiva
- 2 vanilkové cukry (môžete dať aj pravú vanilku ak sa vám s tým chce pohrať)
- 1 šálku kryštálového cukru 
- 2 veľké vajíčka (the best domáce, ak nemáte nevadí :D)
- 100g mliečnu čokoládu
- cca 40g mletých lieskových orechov (len som ich tam nasypala takže neviem ani PL ani šálkové miery :D)
- 1/2  šálky rastlinného oleja (ja som dala slnečnicový)
- 1 šálka plnotučného mlieka
---------------------------------------------------------------------------
Čokoládu si pokrájame/podrvíme na malé kúsky (asi také 5x5mm :D). Pripravíme si 2 nádoby. V jednej nádobe dôkladne zmiešame múku s práškom do pečiva (podotýkam dôkladne, je to dôležité), primiešame kakao, vanilkový cukor, klasický cukor a mleté lieskové oriešky (skrátka všetko suché okrem čokolády). V druhej nádobe vymiešame/vyšľaháme (ak sa vám chce, ja som to robila vidličkou) vajcia, olej a mlieko s malilinkou štipkou soli. Tekutú zmes vlejeme do suchej a len pár krát premiešame, pričom primiešavame aj podrvenú čokoládu. Trošku čokolády si môžeme odložiť na posypanie muffinov (ale nemusíme :). Cesto miešame naozaj len málo a zľahka, len toľko aby sa spojilo. V žiadnom prípade NEŠĽAHÁME. Potom už len stačí do pripravených košíčkov (muf.plechu) naložiť cesto - do každého košíčka/jamky cca do 2/3 (pre menej pokročilých - muffiny sa pri pečení zvyknú zdvihnúť ak je všetko tak ako má byť:). Pečieme ideálne v teplovzdušnej rúre na teplote cca 180°C približne 12-15 minút. Hotové sú vtedy keď krásne voňajú, sú nadvihnuté, prípadne na povrchu trošku popraskané ... a vy už nemôžete vydržať kým ich vyberiete :)
Želám dobrú chuť a pripájam pár obrázkov :)





2 komentáre:

  1. no vyzera to dobre akurat ze ja nemam rada cokoladu a neznasam orechy :)
    ale dakto tu semotil nieco o tom ze RADSEJ NEBUDEME JEST ale budeme byvat v krasnom dome ...
    ale podarili sa ti fakt ze hej

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tá prvá fotka je úplne úžasná, ako z časopisu :D hneď by som sa nechala ponúknuť :P

    OdpovedaťOdstrániť